Milli Emlak Genel Tebliği (Sıra No: 384)

 

Resmi Gazete Sayi :30394

Maliye Bakanligindan:

MILLI EMLAK GENEL TEBLIGI (SIRA NO: 384)   BIRINCI BÖLÜM Amaç ve Kapsam, Dayanak ve Tanimlar IKINCI BÖLÜM Tahsis talepleri ve degerlendirme ÜÇÜNCÜ BÖLÜM Çesitli ve Son Hükümler

 

Amaç ve kapsam

MADDE 1 – (1) Bu Tebligin amaci, kamu kaynagi olan Hazine tasinmazlarinin ekonomik, etkili ve verimli kullanilmasini saglamak amaciyla kamu idarelerince yapilacak tahsis taleplerinde uyulmasi gereken hususlar ile bu taleplerin degerlendirilmesine iliskin usul ve esaslari belirlemektir.

Dayanak

MADDE 2 – (1) Bu Teblig, 10/12/2003 tarihli ve 5018 sayili Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanununun 47 ve 48 inci maddeleri, 13/12/1983 tarihli ve 178 sayili Maliye Bakanliginin Teskilat ve Görevleri Hakkinda Kanun Hükmünde Kararnamenin 13 üncü maddesinin birinci fikrasinin (d) bendi ile 10/10/2006 tarihli ve 26315 sayili Resmî Gazete’de yayimlanan Kamu Idarelerine Ait Tasinmazlarin Tahsis ve Devri Hakkinda Yönetmelige dayanilarak hazirlanmistir.

Tanimlar

MADDE 3 – (1) Bu Tebligde geçen;

a) Avan proje: Asil projeden önce, yapilacak projeye esas olmak üzere hazirlanan taslak projeyi,

b) Bakanlik: Maliye Bakanligini,

c) Hazine tasinmazi: Hazinenin özel mülkiyetindeki tasinmazlar ile Devletin hüküm ve tasarrufu altindaki yerleri,

ç) Kamu idaresi: 5018 sayili Kanuna ekli (I), (II), (III) ve (IV) sayili cetvellerde belirtilen idareler ile belediyeleri, belediyelere bagli ve belediyelerin kurduklari ve üye olduklari birlik ve idareleri; il özel idarelerini, il özel idarelerine bagli ve il özel idarelerinin kurduklari ve üye olduklari birlik ve idareleri ve köy tüzel kisiliklerini,

d) Kesin tahsis: Hazine tasinmazlarinin Bakanlikça hizmetin devami süresince kamu idarelerinin bedelsiz olarak kullanimina birakilmasini,

e) Ön tahsis: Üzerinde tesis yapilmasi plânlanan Hazine tasinmazlarinin kesin tahsisi yapilmadan önce, talepte bulunan kamu idarelerine tahsis amacina yönelik olarak yatirim projesinin hazirlanmasi, yatirim programina alinmasi ve tesis/bina insaatina baslanmasi amaciyla iki yila kadar yapilan tahsis islemini,

ifade eder.

Tahsis talepleri

MADDE 4 – (1) Kamu idareleri tarafindan Hazine tasinmazlarina iliskin tahsis taleplerinde asagida belirtilen hususlara uyulmasi zorunludur.

a) Talep edilen Hazine tasinmazinin ihtiyaci karsilayacak en ekonomik ve en uygun tasinmaz olmasi gerekir.

b) Ihtiyaci karsilayacak tasinmazlara sahip olan kamu idaresi öncelikle bu tasinmazlari degerlendirmelidir.

c) Daha önce tahsis edilen Hazine tasinmazlarindan bos veya atil olan ve tahsis amacina yönelik olarak kullanilmasi mümkün olan alanlar kullanilmalidir.

ç) Zorunlu haller hariç imar planinda konut, ticaret ve sanayi alani olarak ayrilan Hazine tasinmazlari için tahsis talebinde bulunulmamalidir.

d) Tahsis taleplerinde kamu idarelerinin merkez birimlerinin uygun görüsleri bulunmalidir.

e) Sehir merkezlerinde yürütülmesi gerekli olmayan kamu hizmetleri için sehrin gelisme alanlarinda bulunan Hazine tasinmazlari talep edilmelidir.

f) Yapilacak yatirimin projesi için minimum düzeyde Hazine tasinmazi talep edilmelidir.

g) Kismen tahsis talep edilen Hazine tasinmazinin kalan kisminin atil kalmasina sebebiyet verilmemelidir.

g) Yapilacak yapi ve tesislerin isletme giderlerini asgari seviyeye indirecek sekilde talepte bulunulmalidir.

h) Tahsis taleplerine, yapilacak yatirima iliskin ihtiyaç duyulacak kapali ve açik alanlarin yüzölçümü, kullanim ve yerlesim seklini içerecek sekilde hazirlanacak avan proje eklenmelidir.

i) Idare binasi yapimi disindaki tahsis taleplerinde (egitim, saglik, spor vb. amaçli bina ve tesis yapimi) bu Tebligin Ek-1’inde yer alan Formun “1- Tahsis Taleplerine Iliskin Bilgiler” kisminin doldurulmasi zorunludur.

Idare binasi yapimina iliskin tahsis talepleri

MADDE 5 – (1) Kamu idareleri tarafindan idare binasi yapilmasi amaciyla Hazine tasinmazlarina iliskin tahsis taleplerinde 4 üncü maddede belirtilenlerin yani sira asagida belirtilen hususlara da uyulmasi zorunludur.

a) Mevcut idare binasinin bos veya atil olan kisimlari öncelikle kullanilmalidir.

b) Mevcut idare binasinin bulundugu tasinmazin bos veya atil olan ve kullanilmasi mümkün olan kisimlari öncelikle degerlendirilmelidir.

c) Mevcut ve gelecek yillardaki (on yil) ihtiyaçlar (personel sayilari, kapali/açik alan vb.) dikkate alinmak suretiyle tahsis talebinde bulunulmalidir.

ç) Idare binalari yapimi amaçli tahsis taleplerinde bu Tebligin Ek-1’inde yer alan Formun tamaminin doldurulmasi zorunludur.

Degerlendirme

MADDE 6 – (1) Tahsis talepleri, tasinmazin alternatif degerlendirme yöntemleriyle ekonomiye kazandirilma imkânlari da dikkate alinmak suretiyle asagida belirtilen hususlar da göz önünde bulundurularak degerlendirilir.

a) Tahsis taleplerinin 4 üncü ve 5 inci maddelerde belirtilen hususlara uygun olup olmadigi defterdarliklarca incelenmek suretiyle degerlendirilir. Bu maddelerde belirtilen hususlara uygun olmayan tahsis talepleri, Bakanliga iletilmeksizin defterdarliklarca reddedilir.

b) Mevcut idare binasi kiralik olan kamu idarelerinin idare binasi yapimina iliskin tahsis talepleri öncelikli olarak degerlendirilir.

c) Kamu yatiriminin mahal itibariyla baska yerde yapilmasinin mümkün olmamasi ve zorunluluk durumlari hariç olmak üzere, yapilacak kamu yatiriminin maliyetinin Hazine tasinmazinin degerinden düsük olmamalidir.

Hüküm bulunmayan haller

MADDE 7 – (1) Bu Tebligde hüküm bulunmayan hallerde, 5018 sayili Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu ile Kamu Idarelerine Ait Tasinmazlarin Tahsis ve Devri Hakkinda Yönetmelik hükümleri uygulanir.

Yürürlük

MADDE 8 – (1) Bu Teblig yayimi tarihinde yürürlüge girer.

Yürütme

MADDE 9 – (1) Bu Teblig hükümlerini Maliye Bakani yürütür.